شهيد مطهري
معرفی وبلاگ
  • شهید مطهری، مرتضی مطهری، استاد شهید مطهری، استاد مرتضی مطهری، استاد شهید مرتضی مطهری، motahari ،morteza motahari
لوگوی دوستان
    شهید مطهری
    موسسه تبیان
صفحات وبلاگ

شهيد مطهري احساس شخصيت و عزت ملي را رمز موفقيت و حيات ملت و نخستين قدم براي حركت و تحول مي‎دانند زيرا تا وقتي اين احساس نباشد، هيچ تلاش و حركتي مفيد و مؤثر نخواهد بود.

در مرحله ديگر، بازگشت به تعاليم اسلامي مهمترين ركن بالندگي و حركت ملل مسلمان است: «قوي‎ترين حربه دفاعي اين انقلاب و مؤثرترين اسلحه پيشرفت آن، ايمان ملت به نيروي خويش و بازگشت به ارزش‎هاي اصيل اسلام است. غرب -منظور تمام ابرقدرت‎ها است- از يك چيز وحشت دارد و آن بيداري خلق‎ مسلمان است... راه اين بيداري، آشنائي با تاريخ و فرهنگ و ايدئولوژي‎ خودمان است.»

در سايه همين فرهنگ اسلامي است كه مسأله جهاد معنا مي‎يابد و به تبلور مي‎رسد. زيرا: «جهاد به‎عنوان دفاع مشروع است... ولي بحث سر مصداق دفاع است، كه مصداق‎ دفاع آيا فقط دفاع از شخص خود، حداكثر از ملت خود است؟ يا دفاع از انسانيت هم دفاع است؟ »

از طرف ديگر توجه به اهداف جهاني اسلام و نگاه جامع به‎ جامعه اسلامي است كه مسأله وحدت مسلمانان را از اهميت ويژه‎اي برخوردار مي‎سازد: «يكي از مزاياي معظم له[مرحوم آيت‎الله بروجردي] توجه و علاقه فراواني بود كه به مسأله وحدت‎ اسلامي و حسن تفاهم و تقريب بين مذاهب اسلامي داشت.» بديهي است مسأله وحدت اسلامي هم از جنبه علمي و فرهنگي ضرورت دارد و هم به لحاظ آفات اختلاف و تفرقه، بايد مورد توجه و يادسپاري قرار گيرد.

منبع : سايت 598.ir
نويسنده اين مطلب در سايت آقاي سيدمحسن طباطبايي



آمار وبلاگ
  • تعداد بازدید : 173039
  • تعداد نوشته ها : 228
  • تعداد نظرات : 15
  • X