شهيد مطهري
معرفی وبلاگ
  • شهید مطهری، مرتضی مطهری، استاد شهید مطهری، استاد مرتضی مطهری، استاد شهید مرتضی مطهری، motahari ،morteza motahari
لوگوی دوستان
    شهید مطهری
    موسسه تبیان
صفحات وبلاگ

استاد مطهري رحمه الله عالمي ساده ‏زيست و آزاده بود. او نزد ارباب زر و زور خضوع نمي‏كرد و تسليم كسي نمي‏شد. تا امكان داشت‏به كسي اظهار حاجت نمي‏نمود. در جمع مال و ثروت دنيا حريص نبود و در دوران طلبگي به كلي نسبت‏به آن بي‏اعتنا بود. او مي‏گفت: «من براي جمع ثروت، فرصت‏هايي را از دست داده‏ام كه شايد در نظر ديگران به يك نوع ديوانگي و جنون شبيه‏تر بوده است.»

استاد مطهري در صرف غذا بسيار ساده و قانع بود. آقاي غلامحسين وحيدي يكي از كارمندان دانشكده الهيات كه مدتي با شهيد مطهري رحمه الله همراه بوده است، مي‏گويد: «استاد مطهري رحمه الله اتاقي كوچك و بسيار ساده در كنار اتاق شوراي دانشكده داشتند. استادان دانشكده وقتي جلسه‏اي داشتند و يا ورقه‏هاي امتحاني را تصحيح مي‏كردند، تا ساعت‏ سه بعداز ظهر در همان اتاق شورا مي ‏ماندند و از سوي دانشكده براي آنان ناهار و نوشابه و ميوه مي‏آوردند. اما استاد مطهري رحمه الله وقتي ظهر مي‏شد، به اتاق خودشان تشريف مي‏بردند. هميشه مقيد بودند اول نماز بخوانند، سپس ناهار مختصري كه معمولا نان و پنير و يا نان و انگور بود و از منزل همراه مي‏آوردند، صرف كنند.

استادان و مسؤولان دانشكده، اصرار مي‏كردند كه استاد مطهري رحمه الله به اتاق شورا بروند و از ناهار دانشكده كه مثلا چلوكباب برگ و غيره بود، صرف كنند; استاد قبول نمي‏كردند و عذر مي‏آوردند كه: غذاي من مخصوص است و غذاي دانشكده با من سازگار نيست. اما اظهار نمي‏كردند كه چرا از غذاي استادان نمي‏خورند. من علتش را مي‏دانستم. مي‏گفتند: «اين ناهار حق خدمتگزاران است و از بيت المال است. استادان حقوق خوبي دارند. خودشان بروند و از بازار بخرند و بخورند. اين غذا حق ضعفاست.»



آمار وبلاگ
  • تعداد بازدید : 172845
  • تعداد نوشته ها : 228
  • تعداد نظرات : 15
  • X